۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۱
کد خبر: ۵۹۰۱۶۸
حجت الاسلام اسکندری:

حوزه غیر انقلابی از آرمان های اسلام دست کشیده است| تلفیق نو اندیشی و تجربه بزرگان سبب پیشرفت حوزه می شود

حوزه غیر انقلابی از آرمان های اسلام دست کشیده است| تلفیق نو اندیشی و تجربه بزرگان سبب پیشرفت حوزه می شود
استاد سطح عالی حوزه علمیه قم نسبت به نفوذ دشمن در حوزه هشدار داد و گفت: تلفیق نو اندیشی جوان ها با تجربه بزرگان باعث پیشرفت حوزه در ابعاد گوناگون خواهد شد.

حجت الاسلام رضا اسکندری استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه انقلاب اسلامی جدای از اسلام حقیقی نیست، گفت: اگر انحرافی در انقلاب صورت گیرد در واقع اسلام منحرف شده است.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان از ابتدای انقلاب علیه نظام اسلامی، اظهار داشت: دشمنان از ابتدا به دنبال نفوذ در حوزه علمیه بودند چرا که می دانستند با منحرف کردن حوزه، انقلاب منحرف می شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم یکی دیگر از خدعه های دشمن را تفرقه میان حوزه و انقلاب دانست و گفت: دشمن سعی می کند با جدایی حوزه از انقلاب از ظرفیت حوزه علیه انقلاب استفاده کند.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر انقلابی ماندن حوزه علمیه، ابراز داشت: اساسا نمی توان به اسلام معتقد بود اما نسبت به آرمان های انقلاب بی تفاوت باشیم چرا که آرمان های انقلاب چیزی جز آرمان های اسلام نیست.

حجت الاسلام اسکندری نسبت به نفوذ و رخنه دشمن در حوزه هشدار داد و عنوان کرد: حوزه علمیه نماد اسلام است و حوزویان باید با تلاش و مجاهدت خود از حوزه و انقلاب صیانت و از عملی شدن نقشه های دشمن جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: اگر حوزه از نظام جدا شود به این معنا است که از آرمان های اسلام دست کشیده و نسبت به ارزش های دینی بی تفاوت شده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی گری حوزه ها، ابراز داشت: وظیفه حوزه انقلابی بر طرف کردن نیازهای نظام اسلامی است همانگونه که وظیفه دانشگاه انقلابی رفع نیازهای انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه نهادهای عالی حوزه باید در سیاست گذاری های خود وظیفه حوزه را نسبت به انقلاب تعریف کنند، اظهار داشت: مهمترین وظیفه حوزه نسبت به انقلاب، تربیت افراد برای پاسخگویی به مشکلات و معضلات فکری و مبنایی انقلاب است.

حجت الاسلام اسکندری جوان گرایی در حلقه های مدیریتی حوزه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: بی شک تلفیق نو اندیشی جوان ها با تجربه بزرگان باعث پیشرفت حوزه در ابعاد گوناگون خواهد شد.

وی با اشاره به مستقل عمل کردن حوزه در زمینه های مختلف، عنوان کرد: اینکه بگوییم حوزه اگر از نظام جدا باشد مستقل خواهد بود خطایی بزرگ است چرا که اساسا حوزه جدای از نظام قابل تصور نیست.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در پایان سخنان خود بر لزوم حمایت حوزه از نظام اسلامی تأکید کرد و گفت: حوزه مستقل به این معنا است که تحت تأثیر روابط غیر سالم جریان های سیاسی قرار نگیرد و بتواند آزادانه پیشنهادها و انتفادات خود را برای پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب ارائه کند./ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات